Hitta billiga flygresor


Att hitta billiga flygresor är inte alltid det lättaste då utbudet är väldigt stort och man måste känna till vilka alternativ som finns. Jag vill tipsa om några sidor där man kan hitta billiga resor.

Resa till Spanien

Foto: Mikael Damkier, http://www.pixgallery.com/

Är inte bekvämlighet och punktlighet det viktigaste för dig så är lågprisflygbolaget Ryan Air ett bra alternativ. Ryan Air utvidgar ständigt sina destinationer, i nuläget finns dessa alternativ:

Nyköping: Alicante, Girona (Barcelona), Ibiza, Madrid, Malaga, Palma Mallorca.

Västerås: Alicante, Girona (Barcelona), Malaga.

Göteborg: Alicante och Malaga.

Finns inte det alternativ du söker, testa att resa via London, kom bara ihåg att blir det första flyget försenat så att du missar det andra är du inte garanterad en ny biljett. Ha god marginal, varför inte en dag i den brittiska huvudstaden?

Det finns även flertalet webbsidor som letar upp resan åt dig genom att söka bland hundratals olika flygbolag, tänk dock på att de sällan letar i realtid. Många gånger har jag sett att biljetten inte går att boka eller att priset är ändrat. En sådan sida men som faktiskt söker i realtid är Bokasmart.se. Denna sida letar upp de billigaste resorna bland 450 resebolag. Du kan klicka dig fram till land och stad och se vilka resor som är billigaste just nu.

En annan sida som söker bland flera flygbolag är Rumbo.es, det är en spansk sida men den finns på engelska. Jag har bokat flera resor genom den då jag tycker att de letar upp billiga alternativ. Dock så bör du kolla med flygbolaget också, ibland kan det vara några euro billigare att gå in direkt på flygbolagets hemsida, priserna är alltså inte helt uppdaterade alla gånger.

Du bör inte missa att ta en titt på Spanairs hemmsida. Många gånger har de specialerbjudanden som gör att du kan kommar riktigt billigt undan.

Ett annat tips är att söka till resor till näraliggande städer och sedan ta buss eller tåg. Har du gott om tid kan detta vara ett billigare alternativ. Bor du i Skåne är det som du säkert redan vet mycket mer ekonomiskt att resa från och till Köpenhamn.

För er som bor i Spanien och vill resa till andra länder än Sverige så rekommenderar jag Rumbo.es, nämnd ovan, samt vueling.com, som är ett relativt nytt bolag. Även Easyjet har billiga resor till flertalet europeiska destinationer samt resor utanför Europa.

¡Buen viaje!

3 Responses to Hitta billiga flygresor

  1. tossern says:

    Hej! var kan man hitta billiga gym i madrid? och for mig ar inte 50 euro/manaden billigt…
    behover verkligen hjalp! snalla svara

  2. Hej! Kul att du har hittat hit. Tyvärr har jag inte jätte mycket erfarenhet av gym. Jag var och provtränade en dag på detta: http://holidaygym.net/
    Det är fint och modernt, jag tror att priserna ligger på 30 – 40€ /månad. Då ingår träning i grupp, tex. spinning. Det finns även bastu. Finns på flera ställen, jag var vid Moncloa (adress på hemsidan). Billiga gym kan du med hitta i områdena Tribunal och Lavapies. Jag ska höra mig för om någon jag känner vet något bra och återkommer om jag får någon bra information!

Kommentera

